WALCZYMY Z TRZYGŁOWYM SMOKIEM DYSLEKTYCZNYM

 

SŁAWNI DYSLEKTYCY...

   

Albert Einstein

 Jacek Żakowski

Cher

 Winston Churchil 

Hans Christian Andersen

Tom Cruise

DYSLEKSJA NIE JEST WIĘC PROBLEMEM NIE DO PRZEZWYCIĘŻENIA.
MOŻNA Z NIĄ ŻYĆ, A NAWET ZDOBYĆ SŁAWĘ.

 
Dysleksja - jak sobie radzić?

 

Tygodniowe ćwiczenia poprawnej pisowni - samodzielna praca starszych uczniów.


I. Przygotowanie.

  1. Załóż zeszyt do ćwiczeń ortograficznych.

  2. Powtórz i utrwal zasady pisowni.

  3. Na końcu zeszytu załóż "Słowniczek Trudnych Wyrazów".

II. Pisanie z pamięci - co dzień.

  1. Przeczytaj uważnie wybrany przez siebie, lub wskazany przez nauczyciela, fragment tekstu (ok. 5 zdań niezbyt długich, po ok. 5 wyrazów w zdaniu).

  2. Przeczytaj pierwsze zdanie zapamiętując tekst i pisownię wyrazów; uzasadnij pisownię trudnych wyrazów.

  3. Powiedz tekst z pamięci.

  4. Przeczytaj powtórnie zdanie sprawdzając, czy dobrze zapamiętałeś.

  5. Napisz tekst z pamięci.

  6. Sprawdź zapis i nanieś poprawki.

  7. Porównaj zapis ze zdaniem wzorcowym i nanieś poprawki.

  8. Zakryj zdanie wzorcowe i napisane.

  9. Napisz powtórnie to samo zdanie.

  10. Sprawdź zapis.

III. Poprawa błędów.

  1. Wypisz wyrazy, w których popełniłeś błędy i uzasadnij poprawną pisownię.

  2. Wyrazy te zastosuj w krzyżówce, ułóż z nimi zdania, utwórz rodzinę wyrazów pokrewnych, wykonaj ćwiczenie utrwalające pisownię (bibliografia).

  3. Wpisz je do "Słownika Trudnych Wyrazów" (na końcu zeszytu).

IV. Sprawdzian - co tydzień.

  1. Pracuj codziennie, zapisując datę przy wykonywanych ćwiczeniach.

  2. Po tygodniu ćwiczeń poproś kogoś, aby podyktował ci zdania, które codziennie pisałeś.

  3. Sprawdź, o ile błędów mniej zrobiłeś niż poprzednio, i popraw je (wg wzoru).

 
Po każdym tygodniu ćwiczeń pokaż zeszyt nauczycielowi.
Opracowanie: Marta Bogdanowicz