 |
 |
 |
|
|
ARCHIWUM
-
ROK SZKOLNY 2023/2024 |
|
|
12.01.2024 05:40 by
admin
Gminne zaw. Sport. w mini piłce koszyk. - r. 2011 i młodsi
W miniony czwartek, tj. 4 stycznia 2024 r. w naszej hali odbyły się
zawody sportowe dziewcząt i
chłopców w MPK. Gminę Wolbórz
reprezentowały 2 szkoły: SP Golesze i oczywiście Gospodarze.
Zachowując przepisy piłki koszykowej rozegraliśmy mecze 4x5 min.,
obroną "każdy swego". Z pokonaniem przeciwników nie mieliśmy żadnych
problemów, gdyż zarówno żeńska drużyna, jak i męska zwycięsko
zakończyła mecz. Dziewczęta wygrały 16:0, zaś chłopcy 30:0 i to
nasza szkoła będzie reprezentować gminę na dalszym szczeblu, jakim
jest powiat. Drużynę koszykarek reprezentowały: Marika Mirowska,
Julia Kiełb, Anna Gwóźdź, Laura Latocha, Patrycja Czapla, Zuzanna
Błaszczyk, Nikola Żerek, Lena Michalik, Alicja Jagodzińska,
Magdalena Rybacka, Alicja Wróbel, Maria Moskwa, Maja Radzikowska,
Małgorzata Szkop. Drużynę koszykarzy: Jan Mazurek, Kacper
Jędrzejczyk, Filip Socha, Alan Derewęda, Kacper Żerek, Antoni
Popielawski, Janusz Bogdan, Kacper Klauz, Roman Varatynski, Arsenii
Tupchii, Hubert Jędrzejczyk, Marcel Bogusławski |
|
04.01.2024 23:40 by
admin
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – Zakończony!
Wielkim sukcesem dla szkolnej biblioteki zakończył się
Narodowy
Program Rozwoju
Czytelnictwa 2.0
na lata 2021 - 2025. Za niebagatelną kwotę, bo aż
15.000,00 zł
biblioteka mogła zakupić 274 pozycje książkowe, wśród których
znalazła się literatura popularnonaukowa, literatura piękna i
beletrystyka młodzieżowa. Co ciekawe, tytuły książek wybierali sami
zainteresowani, prawdziwe mole książkowe, i to nie tylko uczniowie,
ale również rodzice oraz nauczyciele. Oprócz książek w ramach
programu zakupiono czytniki e-booków i tym samym wprowadzono
bibliotekę na tory nowoczesnej technologii informacyjnej. Nie byłoby
biblioteki bez przytulnego kącika, który jak pokazują szkolne
statystyki (szczególnie podczas przerw) stał się ulubionym,
towarzyskim miejscem uczniów. Wygodna kanapa, doborowe towarzystwo i
szeroki wachlarz czasopism powodują, że biblioteka tętni życiem, a
uczniom trudno się rozstawać, by zdążyć na kolejną lekcję bez
spóźnień. Udział szkół w tego typu programach jest ogromną szansą na
to by, biblioteki mogły spokojnie konkurować ze sztucznym,
wirtualnym światem i wspierać działania wychowawcze nauczycieli w
walce z barierami komunikacyjnymi między młodymi ludźmi.
Koordynatorem programu na terenie szkoły była p. Kinga
Szelka-Błaszczyńska. |
|
Zapraszam
do fotek - kliknij na przycisk -
|
24.12.2023 12:00 by
admin
Życzenia na nowy 2024 rok.

Świąt wesolutkich,
zmartwień malutkich,
prezentów masę za wielką
kasę,
sylwestra bombowego,
a roku 2024 znacznie
lepszego.
Do siego roku: ADMIN |
|
23.12.2023 12:40 by
admin
Jasełka Bożonarodzeniowe 'U Hrabiny'
W piątek 22 grudnia w gościnnej Sali MOKu odbyły się
Jasełka Bożonarodzeniowe. „Jasełka
u
Hrabiny”, bo tak zatytułowany był spektakl treścią nieco
odbiegały od tradycyjnych. Tytułowa bohaterka to zimna, dumna i
wyniosła Hrabina. To prawdziwa „megiera”, kobieta despotyczna,
kłótliwa. Do otaczających ją osób odnosi się z wyższością i pełną
pogardy postawą. Nie zmienia jej podejścia nawet uboga kobieta
prosząca o wsparcie dla swoich dzieci. Dopiero gdy do Hrabiny
przychodzi Anioł, który ukazuje jej prawdę o narodzeniu Jezusa
zaczyna „mięknąć” xD. Wtedy otwiera się jej serce na drugiego
człowieka. Spektakl zagrali uczniowie kasy IIIb. Przy udziale
dziewcząt z IIIa oraz pastorałek i kolęd przygotowanych przez chór
powstało wspaniałe, wręcz cudowne widowisko. Na koniec rozdane
zostały nagrody za kartkę i stroik wielkanocny oraz za konkurs kolęd
i pastorałek. Osoby reżyserujące i przygotowujące: p. Ewa
Andrzejewska, Małgorzata Pełka, Lucyna Dąbrowska, Aleksandra Przybył
oraz ks. Piotr. |
|
Zapraszam
do fotek - kliknij na przycisk -
|
23.12.2023 11:30 by
admin
Konkurs na kartkę i stroik Bożonarodzeniowy
Zgodnie z wieloletnią tradycją, w okresie przedświątecznym, odbył
się w naszej szkole konkurs
na stroik „Święta zamknięte w szkle”
oraz Kartę Bożonarodzeniową. Szkolni artyści i tym razem nie
zawiedli, a efekty ich pracy przerosły oczekiwania koordynatorów
zadania. Celami konkursu była edukacja młodzieży w zakresie
poznawania obyczajów, symboliki i znaczenia świątecznych elementów
związanych z obrzędowością ludową, kultywowanie tradycji i
rozwijanie kreatywności oraz zachęcenie uczniów do aktywności
twórczej. Zobacz całą relację oraz listę nagrodzonych -
KLIKNIJ |
|
Zapraszam
do fotek - kliknij na przycisk -
|
18.12.2023 23:30 by
admin
Międzynarodowy dzień osób z niepełnosprawnościami
W grudniu, w naszej szkole zostały przeprowadzone zajęcia
warsztatowe w klasach I-VIII.
Celem zajęć było przybliżenie uczniom,
problemów z jakimi mogą spotkać się na co dzień osoby z
niepełnosprawnością. Podczas zajęć uczniowie doświadczali, w jaki
sposób poznają i odbierają świat osoby z niepełnosprawnością
ruchową, wzrokową oraz słuchową. Uczniowie z opaskami na oczach
budowały zamki oraz wieżę z klocków, chodziły po sali. Zmagania te
przybliżyły uczniom specyfikę funkcjonowania osób niewidzących.
Kolejnym zadaniem, przed którymi stanęli, były ćwiczenia polegające
na rozmowie bez słów i (odczytywanie z ruchu ust i rozmowa podczas
dużego hałasu). Następnymi ćwiczeniami, z którymi zmierzyli się
uczniowie, było pisanie krótkiej informacji w rękawicach kuchennych,
aby zobrazować funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością narządu
ruchu. Kłopotem dla uczniów, okazało się czytanie w okularach
przeciwsłonecznych- to doświadczenie przybliżyło funkcjonowanie osób słabowidzących. Udział w tych zajęciach uświadomił uczniom, jakie
problemy napotykają w swoim życiu osoby z niepełnosprawnościami.
Ponadto uczniowie, z wielkim zaangażowaniem podjęli się rozmowie,
dyskusji oraz opinii na temat rodzajów niepełnosprawności.
Przedstawiali swoje spostrzeżenia oraz zadawali „ogrom” pytań na
które, otrzymali odpowiedzi. Dowiedzieli się również, jak należy
poprawnie zachować się w stosunku do osoby z niepełnosprawnością.
Dziękujemy, uczniom za miłą współpracę i „owocnie” spędzony czas!!! |
|
Zapraszam
do fotek - kliknij na przycisk -
|
|
|
 |
 |
 |
|