AKTUALNOŚCI - ROK SZKOLNY 2017/2018

18.04.2018 20:55 by admin

Otwarcie boiska do piłki nożnej

Dziś 18 kwietnia odbyło się w naszej szkole uroczyste otwarcie boiska do piłki nożnej. Powstało ono obok placyku zabaw na skarpie między szkołą podstawową, a budynkami ZSCKU w Wolborzu. Oficjalnego otwarcia dokonali: burmistrz Wolborza Pan Andrzej Jaros oraz Przewodniczący Rady Pan Bogdan Szulc. Z tej okazji rozegrane zostały mecze między reprezentacjami nauczycieli, dzieci oraz rodziców. Całość uwieńczyło ognisko i kiełbaski.

15.04.2018 15:30 by admin

Niepodległościowa Gra Miejska HARC

W sobotę 14 kwietnia odbyła się w Piotrkowie Gra Miejsca pt: Legiony Polskie". Punktualnie o 10:00 pod Piotrkowskim Zamkiem, w asyście oficjeli pojawił się sam Piłsudski. Wygłosił odezwę, rozdał rozkazy i ruszyliśmy. Pierwszy punkt - Biuro Werbunkowe. Dostajemy kartę wojskową, którą własnoręcznie należy wypełnić przy pomocy inkaustu oraz gęsiego pióra. Odpowiadamy na test pamięciowy oraz gasimy pożar! Ruszamy dalej. W Tarczy Legionów żądają od nas dowodów pobytu w Koszarach i na Poligonie. No dobrze. Idziemy. Koszary witają nas alarmem przed bronią chemiczną. Zakładamy twarzowe maski oraz gumowe płaszczyki. W lewo... Zwrot! W prawo... Zwrot! W tył... Zwrot. O jej. O ile w prawo i w lewo to jeszcze poszło to w tył okazało się... No powiem, że niektórzy nie wiedzieli, o który tył chodzi xD. Idziemy na poligon. Znaleźliśmy go przy starej, nieczynnej restauracji na ulicy leśnej. Kładka, rzuty do celu, toczenie opony, przejście po linie, strzelanie, czy liana to tylko kilka z przeszkód tego toru. Czasu mało, odległości ogromne. Ruszamy na Sztab. Mieści się on obok zabytkowej Willi "Wandy" (KLIKNIJ) na ulicy Bankowej dziś Dąbrowskiego. Ta bardzo ciekawa, secesyjna budowla swą historią łączy 14 kochankę carskiego gubernatora, papieskiego szambelana, słynnego katalońskiego architekta Antonio Gaudiego, podobnie jak pewne robotnicze stowarzyszenie i... wojsko polskie. Ufff. Piszemy Test i idziemy na Tarczę Legionów. Układamy puzzle by dostać bilety na FRONT! Niestety... czas. Czas nas dogonił!!! Jazda drezyną byłaby niewątpliwie jedną z największych atrakcji, jednak... Idziemy więc na miejsce zborne mając ukończoną UNITARKĘ, czyli szkolenie podstawowe. Pozostawiając jedynie w myślach: Magazyny Frontowe w FOKUSIE, bale dobroczynne z wiedeńskim walcem, czy też kwaterę 326 na Żydowskim Cmentarzu. Zadania fajne, ale odległości okazały się dla nas zbyt duże.

11.04.2018 18:30 by admin

Gminne Eliminacje Konkursu BRD

Dziś, 11 kwietnia 2018 r w hali sportowej przy Publicznym Gimnazjum w Wolborzu odbyły się Gminne Eliminacje BRD, czyli Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Do rywalizacji zgłosiły się 3 drużyny: SP Komorniki, SP Proszenie oraz gospodarze czyli SP Wolbórz. Test i jazda po torze sprawnościowym wyłoniły zwycięzców. Oto oni:

I miejsce SP Wolbórz,
II miejsce SP Proszenie

III miejsce SP Komorniki

Drużynę przygotowywała: Monika Dylewska

11.04.2018 18:30 by admin

XXIX Konkurs Wiedzy o Wolborzu

Dziś, czyli 11.04.2018 r. odbył się w klasach szóstych Konkurs Wiedzy o Wolborzu. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Przyjaciół Wolborza. Konkurs odbył się w szkolnej stołówce. W imieniu stowarzyszenia przeprowadził go p. Zenon Puchała emerytowany nauczyciel i były dyrektor naszej placówki. Wyniki już niedługo.

11.04.2018 17:50 by admin

Wycieczka klasy IIIa i IIIb do Łodzi

Dnia 6 kwietnia 2018r klasy IIIa i IIIb pod opieką wychowawców: Lucyny Dąbrowskiej i Henryki Szost uczestniczyły w wycieczce krajoznawczej do Łodzi. Głównymi punktami było zwiedzenie Palmiarni oraz uczestnictwo w pokazie astronomicznym w Planetarium. W Palmiarni podziwialiśmy nie tylko olbrzymie palmy, ale również rośliny uprawiane w tropikach: drzewa cytrynowe, papaje, bananowce i awokado, kawę arabikę i kaktusy. W Planetarium obejrzeliśmy wspaniałą prezentację planet układu Słonecznego, odbyliśmy lot rakietą na Księżyc, a nawet mogliśmy zajrzeć do wnętrza Słońca. Wróciliśmy z wycieczki pełn wspaniałych wrażeń.

08.04.2018 11:50 by admin

XXII Rajd Wiosna w Czarnocinie

Początek Kwietnia przynosi nam zawsze wiele zmian. Bo to i wiosna i rajdy, a jak rajdy to Czarnocin. Początkiem jest zawsze upamiętnienie poległych podczas akcji wysadzania pociągu młodych ludzi z Batalionu Zośka. Złożenie kwiatów, znicze i chwila ciszy i już jedziemy nad zalew. Tym razem spacer wokół zbiornika. Jest nawet całkiem fajnie i już ruszamy do szkoły. Rozpoczynają się konkury oraz koszykówka. Nie odpuszczamy choć łatwo nie jest. Są nagrody  i suweniry. Wreszcie zmęczeni wracamy do domu. Całkiem udana impreza.

08.04.2018 11:50 by admin

Wyjazd na basen

We wtorkowe popołudnie, 27 marca uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Aquaparku Fala w Łodzi. Celem wyjazdu było przede wszystkim aktywne spędzanie czasu wolnego. Wycieczka na basen była świetną zabawą i integracją. Uczniowie pod opieką ratowników i opiekunów mogli wykazać się umiejętnością pływania oraz korzystać ze wszystkich atrakcji, które na nie czekały. Zjeżdżalnie, jacuzzi, sauna i wiele, wiele innych. Po dwugodzinnym szaleństwie, głodni i zmęczeni wróciliśmy do domu. Czas spędzony na basenie był dobrym sposobem na relaks. Organizatorami wyjazdu byli nauczyciele wychowania fizycznego.