INFORMATYKA - MATERIAŁY DLA KLASY 5
   


Wybierz klasę: | KLASA 4 | KLASA 6 | KLASA8 | POWRÓT |

 

Kliknij na ikonkę by pobrać temat lekcji, notatkę oraz ćwiczenia

LEGENDA:

 

Ikonka

JAKI TO PROGRAM?

 
 

Pliki PDF. Można je otworzyć za pomocą np. darmowego Adobe Reader

 
 

Pliki Word (*.doc) Jeśli nie masz Worda wybierz darmowe LibreOffice i OpenOffice

 

Pliki ZIP (kompresja) - pobrane materiały należy rozkompresować

 

Skrót do strony www z prezentacją

   

 

NR TEMAT ZAJĘĆ TEMAT
I NOTATKA
ĆWICZENIA DO LEKCJI

BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE
Potrafimy właściwie korzystać z pracowni komputerowej

1 Zaczynamy lekcje w szkolnej pracowni komputerowej
2 Oprogramowanie komputera a prawa użytkownika.  

KOMPUTER I SYSTEM WINDOWS
Zdobywamy wiadomości o komputerze i pracy w systemie Windows

3 Historia komputera domowego  
4 Rodzaje pamięci komputera    
5 Poznajemy wewnętrzne elementy zestawu komputerowego

INTERNET
Komunikujemy się za pomocą Internetu

6 Bezpiecznie w sieci  
7 Poznajemy sposoby wyszukiwania informacji w internecie  
8 Rozwiązujemy problemy z wykorzystaniem zasobów internetu  
9 Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać  

Realizacja projektów z wykorzystaniem
komputera, aplikacji i urządzeń cyfrowych

10 Tajemnicze rysunki – rysunkowe sztuczki  
11 Zrzut ekranu – wykorzystanie funkcji Print Screen  
12 Przekształcamy obraz  
13 Tworzymy prace graficzne na zadany temat  
14 Dbamy o estetykę dokumentu
15 Numerujemy, punktujemy i sortujemy dane  
16, 17 Zmiana wyglądu punktora, księga deserów  
18 Projekt grupowy - plan wycieczki klasowej  

Programowanie i rozwiązywanie problemów
Wiemy więcej o środowisku Scratch

19, 20 Wyścigi samochodowe - gra Scratch
21 Rusz głową — nie taki problem straszny  
22 O rysowaniu w programie Scratch  
23, 24 Z pętelką czy bez?  
25 Od wielokąta do rozety  
26, 27 Gra w Scratch z użyciem pętli zawsze i zmiennych x,y gra i duszki
28 Pętelka powtarzaj aż oraz gra „Śnieżynki”  
29, 30 Pawie oczka. Rozmiary pisaka w praktyce  

PREZENTACJE, KALKULACJE i ARKUSZE
Poznajemy różne narzędzia informatyczne i ich zastosowanie

do analizy i rozwiązywania problemów

31 Projektowanie prezentacji multimedialnej - opracowanie i realizacja projektu Najpiękniejsze miejsca w Polsce    
32 Animowanie obiektów w prezentacji multimedialnej, przygotowanie pokazu  
33 Poznajemy ścieżki ruchu, wstawiamy dźwięk - realizacja projektu Najpiękniejsze miejsca w Europie    
34,35,36 Projekt grupowy. Dinozaury. Wstawiamy filmy i dźwięki   w przypadku zrealizowania wszystkich lekcji oraz gdy czas pozwoli
       

 

 

Ilość lekcji w roku przy 1 godzinie tygodniowo kształtuje się na 33 34 godziny

Ale czasami bywają zastępstwa i jest możliwość zrealizowania większej liczby godzin xD