INFORMATYKA - MATERIAŁY DLA KLASY 6
   


Wybierz klasę: | KLASA 4 | KLASA 5 | KLASA8 | POWRÓT |

 

Kliknij na ikonkę by pobrać temat lekcji, notatkę oraz ćwiczenia

LEGENDA:

 

Ikonka

JAKI TO PROGRAM?

 
 

Pliki PDF. Można je otworzyć za pomocą np. darmowego Adobe Reader

 
 

Pliki Word (*.doc) Jeśli nie masz Worda wybierz darmowe LibreOffice i OpenOffice

 
 

Pliki Excel (*.xls) Jeśli nie masz Excla wybierz darmowe LibreOffice i OpenOffice

 

Pliki ZIP (kompresja) - pobrane materiały należy rozkompresować

 
 

Pliki PowerPoint (*.ppt lub *.pps)

 

Skrót do strony www z prezentacją

 

Pliki graficzne (*.jpg lub *.png)

 
 

Pliki graficzne (*.jpg lub *.png)

 
   

 

NR TEMAT ZAJĘĆ TEMAT
I NOTATKA
ĆWICZENIA DO LEKCJI

KOMPUTER I SYSTEM WINDOWS
Bezpieczna praca z komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi

1 Bezpieczna praca z komputerem  
Zakładanie konta w chmurze OneDrive - w domu  
Zakładanie konta w chmurze Google - w domu
2 Urządzenia techniki cyfrowej  
3 Wirusy komputerowe  
4 Zagrożenia wynikające z rozwoju zastosowań komputerów i łatwego odstępu do informacji
5 Bezpieczny internet  
6 Zastosowanie komputerów i urządzeń techniki cyfrowej  

REALIZACJA PROJEKTÓW

z wykorzystaniem komputera, aplikacji i urządzeń cyfrowych

7 Projekt grupowy „Mój region, wydarzenia i postacie z jego dziejów”, część I  
8 Projekt grupowy „Mój region, wydarzenia i postacie z jego dziejów”, część II  
9 Scratch — projektujemy grę
10 Scratch — tworzymy nowe tło i duszki do gry, wprowadzamy dźwięk
11 Tabele i grafiki w dokumencie tekstowym  
12 Projektujemy gazetkę szkolną  

NARZĘDZIA INFORMATYCZNE

i ich zastosowanie do analizy i rozwiązywania problemów cz I

13 Kalkulator jako narzędzie wspomagające rozwiązywanie problemów  
14 Excel - pierwsze kroki  
15 Wykonujemy obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym  
16 Doskonalimy stosowanie formuł w arkuszu kalkulacyjnym

PROGRAMOWANIE I ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW

z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych

17 Serwisy internetowe pomagają w nauce  
18 Animacja poklatkowa, część I
19 Animacja poklatkowa, część II
20 Roboty, część I — wprowadzenie  
21 Scratch — wyszukiwanie najmniejszej (największej) wartości  
22 Scratch — programujemy grę „Kosmiczna
przygoda I”
 
23 Scratch — programujemy grę „Kosmiczna
przygoda II”
 

NARZĘDZIA INFORMATYCZNE

i ich zastosowanie do analizy i rozwiązywania problemów cz II

24 Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego do analizy danych demograficznych
25 Planujemy koszty wycieczki klasowej w arkuszu kalkulacyjnym  
26 Prezentujemy dane w postaci wykresu w arkuszu kalkulacyjnym  
27 Budujemy krzyżówki w edytorze tekstu się jeszcze robi

REALIZACJA PROJEKTÓW

z wykorzystaniem komputera, aplikacji i urządzeń cyfrowych

28 Tworzymy krótki film do projektu „To się
wydarzyło w…”
  się jeszcze robi
29 Korekcja zdjęć w komputerze, tworzymy album fotograficzny   się jeszcze robi
30 Tworzymy filmy ze zdjęć, dodajemy podkład muzyczny   się jeszcze robi

GODZINY

do dyspozycji nauczyciela

31,32 Podsumowanie i ocenianie — to już umiem
Moje prace z informatyki
   

SPRAWDZENIE i POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI

33 A ze Scratcha może sobie coś zrobimy    
34      

Programy przydatne w klasie 6

1 PhotoScape - program do obróbki grafiki Kliknij na obrazek

lub

Przejdź do strony producenta

strona producenta

KLIKNIJ

2 PhotoFiltre Studio - retusz zdjęć i efekty specjalne Kliknij na obrazek

lub

Przejdź do strony producenta

 

strona producenta

KLIKNIJ

 

dodatek by program działał w jęz. pol. Pobierz, rozpakuj i czytaj opis

KLIKNIJ

3 Microsoft Photo Story - stworzysz proste filmiki ze zdjęć i filmów Kliknij na obrazek

lub

Przejdź do strony producenta

strona producenta

KLIKNIJ

4 Pivot Animator - filmiki i animacje Kliknij na obrazek

lub

Przejdź do strony producenta

strona producenta

KLIKNIJ